Print deze pagina
Geloven in Amsterdam

De Oosterparkkerk is een kerk in de stad Amsterdam. Maar wat betekent dat eigenlijk? Is dat anders dan kerk zijn in een dorp? Hoe kun je dat kerk zijn dan vormgeven? Past God eigelijk wel in Amsterdam en in het leven van Amsterdammers? Het lijkt er misschien op alsof God nauwelijks aanwezig is in de stad. Er zijn hier en daar wel wat kerken, maar Amsterdam is toch vooral een stad van mensen en niet een stad van God.

In de Oosterparkkerk geloven we en merken we dat God wel degelijk aanwezig is in de stad. Hij wil graag met Amsterdammers omgaan. Hij heeft Amsterdammers heel veel te bieden! De Oosterparkkerk is niet alleen een kerk voor een groepje enthousiaste gelovigen, die het samen fijn hebben. Het is een kerk voor Amsterdammers. Een kerk waar jij met jouw vragen en problemen een plek kunt vinden. Een plek waar je vriendschappen kunt sluiten, waar je je vragen kunt stellen over God en over geloven, en waar je je bewondering voor God en je liefde voor Hem tot uitdrukking kunt brengen.

De kerk is een van de plekken waar de band tussen God en Amsterdammers zichtbaar is en wordt. We geven daar op allerlei manieren vorm aan, o.a. door het stichten van een nieuwe gemeente, genaamd 'Stroom'. Stroom is een gemeenschap die nieuwe manieren zoekt om de vrijheid van Jezus in praktijk te brengen. Voor meer informatie: www.stroomamsterdam.nl

De Oosterparkkerk maakt ook deel uit van het City-to-City Europe netwerk in Amsterdam. Dit is een netwerk van christelijke leiders in Amsterdam die elkaar ondersteunen, voor elkaar bidden en samenwerken waar nodig. Lees hier meer over City-to-City Europe: http://www.citytocityeurope.com/. We werken binnen dat netwerk met name nauw samen met de Amstelgemeente (CGK) en de Nederlands Gereformeerde Kerk Amsterdam-centrum (NGK).

Werk deze pagina bij