Kinderwerk

Kinderwerk Oosterparkkerk

Van 13 juli t/m 10 augustus zijn er géén kinderclubs. Het materiaal staat wel op de site. De regisseur zorgt voor een aantal prints zodat de kinderen (tijdens en in de dienst) iets kunnen kleuren/maken. Ouders met kinderen op de baby/peutercréche moeten deze weken ook zelf voor opvang zorgen. Ze kunnen uiteraard gebruik maken van de ruimte boven, maar er is geen oppas ingeroosterd. De clubs starten weer op 17 augustus, de dag voordat de scholen weer beginnen.

Kids first

Elke zondag zingen we aan het begin de dienst een aantal liederen. Daar is altijd een aansprekend kinderlied bij. We oefenen elke maand een nieuw lied dat past bij de periode in het kerkelijk jaar.

De clubs

Na het zingen van dit lied gaan de kinderen naar hun club. We werken met het materiaal van Stichting 'Vertel het maar'. We doen dat in 3 verschillende clubs, vanaf 4 jaar.

NB: clubleiders, voor de materialen log je eerst in, zie rechtsonder op deze site. Vervolgens ga je naar 'Intranet (groene kolom!) en dan naar 'kinderwerk'. Hier verschijnen elke maand de nieuwe materialen online.

‘De Mussen’, voor baby’s en peuters van 0-4 jaar

De groep voor de allerkleinsten bevindt zich boven in de huiskamer van de voormalige kosterswoning. Ouders mogen hun baby direct aan het begin van de dienst brengen: dan is er even tijd voor een korte overdracht. Wilt u alle benodigdheden voor de verzorging van uw kleine zelf meenemen (luiers, flesje, melk, fruit etc.) en van naamstickers voorzien?

De peuters kunnen eventueel ook later komen, zodat ze het zingen van het kinderlied mee kunnen maken. Bent u te gast met uw kleine? Uw kind is vanzelfsprekend van harte welkom! Dit geldt voor alle clubs. Vraagt u een van ons gerust even mee te lopen.

‘De Valken’, voor kleuters van 4-6 jaar

Deze groep komt m.i.v. eind mei bij elkaar in de kinderruimte op de begane grond van de voormalige kosterswoning. Er zijn altijd twee clubleiders. We vertellen de kinderen een bijbelverhaal en maken een bijpassend knutselwerkje. De kinderen hoeven in principe geen eten of drinken mee te nemen: na de dienst is er limonade met een koekje voor hen.

‘De Arenden’, voor kids van 6-8 jaar

Deze groep komt bij elkaar in de vergaderzaal naast de kerkzaal, de consistorie. Ook hier vertellen we een bijbelverhaal en maken de kids een bijpassend knutselwerkje. De kinderen hoeven in principe geen eten of drinken mee te nemen: na de dienst is er limonade met een koekje voor hen.

‘De Zwaluwen’, voor kids van 8 jaar en ouder

Deze groep komt eens in de twee weken bij elkaar, in de kantoorruimte op de eerste verdieping van de voormalige kosterswoning.

Voor suggesties, vragen of opmerkingen over het kinderwerk kunt u terecht bij Mark.